Тернопільський
національний економічний університет
Розглянуто теоретичні
та практичні аспекти методики оцінки економічної ефективності. Обґрунтовані
методологічні етапи аналізу ефективності діяльності підприємств промисловості
будівельних матеріалів.
The
theoretical and practical aspects of method of estimation of economic
efficiency are considered. The methodological stages of analysis of efficiency
of activity of enterprises of industry of build materials are grounded.
Ключові
слова:економічна ефективність, ресурсні та витратні показники
ефективності, рівень прибутку операційної діяльності, рівень витрат операційної
діяльності, ефективність операційної діяльності.
У статті розглянуто
іноземний досвід організації кооперативів. Автор аналізує особливості аграрного
сектора, основні проблеми та перешкоди в розвитку кредитних відносин. Також
розглянуто переваги сільськогосподарських кредитних кооперативів, зокрема,в США.
The article deals
with the necessity of following the foreign experience in co-op organization.
The author analyzes peculiarities of agrarian sector, the main problems and
obstacles in developing credit relations and the ways to solve them. The
advantages of agricultural credit co-ops are also shown, including its work in
the USA practice.
Розглянуто проблеми
управління накладними витратами на вітчизняних підприємствах у зв'язку з
реструктуризацією галузей економіки, розвитком ринкових відносин і регіональної
ринкової інфраструктури. На основі вивченого досвіду вітчизняних і закордонних
підприємств запропоновано рекомендації з поліпшення їх планування і контролю.
Problems of the
control growing of the additional costs in article on domestic enterprise in
connection with development of the market relations and regional market
infrastructure are considered. On base of the studied experience domestic and
foreign enterprise there are given some recommendations on improvement of the
planning and checking for additional expenses.
Ключові слова: управління,
планування, контроль, накладні витрати.
кандидат економічних
наук, доцент кафедри економічного аналізу,
Тернопільський
національний економічний університет
Ярослав ПОПОВИЧ
студент,
Тернопільський
національний економічний університет
Розглянуто
доцільність та особливості ведення господарського розрахунку в структурних підрозділах підприємств, як основи впровадження операційного аналізу.
This article deals
with the necessity of economic calculation as a base of operating analysis. Two
models of economic management are examined according to financial results and
marginal income and expenses.
аспірант кафедри
економіки підприємств і корпорацій,
Тернопільський
національний економічний університет
Розглянуто теоретичні
аспекти методичного забезпечення оцінки економічної стійкості, здійснено
порівняльний аналіз різних підходів оцінки стійкості підприємства,
запропоновано методику визначення рівня економічної стійкості з використанням
інтегрального показника та обґрунтування доцільності її застосування. Наведено
результати практичного використання описаної методики.
The research deals
with the theoretical aspects of methodical support of evaluation of economical
firmness, comparative analysis of different approaches to evaluation of
economical firmness of an enterprise. There are also proposed methodology of
evaluation of the level of economical firmness using the integral index and
substantiation of reasons for its usage. The results of practical application
of the described methodology are also included.
Ключові слова:економічна
стійкість підприємства, діагностика банкрутства, багатофакторні
мультиплікативні моделі, інтегральний показник оцінкирівня економічної стійкості, моніторинг середовища функціонування.
доцент кафедри економіко-математичних методів і
моделей,
Тернопільський національний економічний університет
Визначено оптимальні
значення інвестицій у рекламу для кожної із фірм при дослідженні найбільших
величин їх прибутків. Раніше відомі результати для двох фірм узагальнено на
випадки трьох або чотирьох торгових підприємств. Одержано і розв’язано системи
нелінійних рівнянь відносно оптимальних величин інвестицій у рекламу.
It is stated the
optimal sense of investments into advertisement for every firm while
researchihg the major volume of their income. Earlier known results of two
firms were summed up on the basis of three or four enterprises. It has been got
and decided the systems of non-lined eguation due to the optimal size of
investments into advertisement.
Ключові
слова:коефіцієнт результативності реклами, інвестиція в рекламу,
максимум прибутку торгової фірми, прибуток без реклами від реалізації одиниці
товару.
здобувач,
асистент кафедри маркетингу і комерційної діяльності,
Харківський
державний університет харчування та торгівлі
Розглянуто сутність
та особливості використання товарної політики в рамках загальної стратегії
управління споживчим попитом. Визначені особливості використання методів
управління споживчим попитом для торгового підприємства. Розкрито напрямки товарної політики підприємства як
управління товарною номенклатурою, товарним асортиментом, окремими товарами,
відмінності застосування товарної політики для стимулювання попиту торговими
компаніями та виробниками.
Essence and features
of using commodity policy within the framework of general management strategy
consumer demand are considered. The features of using management methods
consumer demand for the trade enterprise are determined. Directions of
commodity policy of enterprise as management of a commodity nomenclature,
commodity assortment, separate commodities, differences of applying commodity
policy for stimulation of demand trade companies and producers are exposed.
Прикарпатський національний університет ім.
В. Стефаника,
м. Івано-Франківськ
Досліджено причини
кризового стану підприємств. Розкрито деякі підходи щодо класифікації криз на
підприємствах. Визначено головні риси фінансового оздоровлення та основні види
санаційних заходів підприємств.
Reasons of the crisis state of enterprises are investigated . Some
approaches are exposed in relation to classification of crises on enterprises.
Main lines of the financial making healthy and basic types of sanitation
measures of enterprise are determined .
кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної
теорії,
Харківський
державний університет харчування та торгівлі
Ольга
КАРЕЛ
асистент кафедри економічної теорії,
Харківський державний університет харчування та торгівлі
Розглянуто вплив
соціальних змін на розвиток торгівлі, стратифікацію торговельної мережі та
формування кадрового потенціалу. Наведено рекомендації щодо підготовки
спеціалістів для торгівлі з урахуванням функціональних особливостей галузі та
її соціального призначення.
Influence of social changes on development of trading, statification of
trading network and forming of skilled potential is considered.
Recommendationsas for the preparation
of specialists for trading taking into account the functional features of
industry and it social setting are given.
Ключові
слова:стратифікація торговельної мережі, емпіричний менеджмент,
стратегія підготовки спеціалістів для торгівлі, менталітет.
Матеріали
випусків друкуються мовою оригіналу. Редакція не завжди поділяє думку
автора. Відповідальність за достовірність фактів, власних імен,
географічних назв, цитат, цифр та інших відомостей несуть автори
публікацій. Усі матеріали цього сайту є об`єктом авторського права. Відповідно до Закону про авторські права, при використанні наукових ідей та матеріалів цього сайту посилання (для інтернет-видань — гіперпосилання) на збірник наукових праць «Економічний аналіз»є обов’язковим. Автоматизоване вилучення інформації сайту будь-якими сервісами заборонено без офіційного дозволу редакції. Передрук і переклади дозволяються тільки з письмового дозволу редакції. Всі права захищені та охороняються законом.